MĂ SCUZAŢI, VI SE VEDE ATITUDINEA

de John Maxwell

Liderii sunt cititori de oameni. Ei studiază persoana ca pe o carte, fiind atenţi la cuvinte. Dacă asculţi cu atenţie cuvintele pe care cineva le spune, poţi afla multe despre acea persoană. Mai concret, vei descoperi atitudinea acelei persoane în legătură cu viaţa, ceea ce dovedeşte recunoştinţa acesteia pentru viaţă.

O atitudine pozitivă poate fi cea mai bună calitate a unei persoane. De fapt, o atitudine optimistă îi poate duce pe oameni în locuri pe care doar abilităţile lor nu ar putea să îi ducă. Atitudinea acţionează ca o rachetă, care îi ridică pe oameni la o altitudine mai mare faţă de cea la care se pot căţăra.
Adesea, speaker-ii motivaţionali prezintă atitudinea ca un tonifiant magic sau o alifie care le vindecă pe toate, dar atitudinea nu reprezintă totul. Unii oameni au o atitudine fenomenală şi totuşi sunt incredibil de incompetenţi. Chiar dacă doar atitudinea nu ne va garanta succesul, ea face diferenţa. În cazul în care celelalte aspecte sunt egale, atitudinea oferă un avantaj faţă de concurenţă. Prin urmare, de fiecare dată când ai de ales între doi parteneri de afaceri, agenţi de vânzări sau candidaţi pentru locul de muncă având caracteristici similare, alege-l pe cel cu o atitudine mai bună.

Atitudinea unei persoane iese la iveală în anumite situaţii mai mult decât în altele. Iată trei situaţii în care e mult mai probabil ca atitudinea adevărată a unei persoane să iasă la iveală.

CÂND EXPERIMENTEAZĂ SENTIMENTE NEGATIVE
O zi gri şi ploioasă dezvăluie multe despre atitudinea unei persoane arătându-ne cum reacţionează la sentimente negative. În faţa sentimentelor dificile, unii oameni sunt ca nişte frunze purtate de vânt, ducându-se încotro îi poartă sentimentele. Oamenii pozitivi nu sunt controlaţi de atmosferă, ci de atitudine. Asta îi înrădăcinează şi îi împiedică să fie susceptibili la stări fluctuante. Plângăcioşii vor să se simtă bine înainte să acţioneze, pe când câştigătorii fac ceea ce e potrivit indiferent de starea lor de spirit şi apoi experimentează sentimente pozitive ca rezultat al acţiunilor lor.

CÂND TREBUIE SĂ FACĂ FAŢĂ UNOR DETALII COTIDIENE
Se spune că diavolul se află în detalii, iar unii oameni se comportă ca diavolii când trebuie să facă faţă unor aspecte mai puţin interesante ale muncii lor. Fiecare ocupaţie are şi sarcinile ei mai puţin glorioase, iar modul cum le gestionează un lider spune multe despre atitudinea acestuia. Cu cât o persoană se plânge mai mult, cu atât va realiza mai puţin. Pe de altă parte, abordând chiar şi cele mai minore responsabilităţi cu pozitivism şi cu voinţă, o persoană se poate pregăti pentru succes.

CÂND SE AFLĂ FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU NECAZURILE
Oamenii fie se micşorează în faţa necazurilor, fie se ridică pentru a le face faţă – în mare parte în funcţie de atitudinea lor faţă de viaţă. Recunoştinţa străluceşte mai tare în timpul nenorocirilor. Sfântul Paul îşi îndemna cititorii să se „înveselească mereu” şi să „mulţumească în orice situaţie”. Când întâmpinăm necazuri, putem contracara anxietatea cu aprecierea. Când suntem recunoscători, dispare teama şi apare credinţa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *