de Mihaela Petrescu / Membru certificat Maxwell Leadership Certified Team
Pe la 12 ani, în tabăra care mi-a rămas cel mai bine întipărită în minte și în suflet, trainerul ne-a împărțit în echipe: „șefi” și „lideri”. Am primit toți aceeași sarcină: să construim un castel din cuburi, respectând niște reguli de culori și „eticheta” echipei – adică șefii să se comporte ca șefi, liderii ca lideri. Niciunii n-am reușit să facem castelul și, din ce ni s-a spus, nici nu „ne-am intrat în roluri”.
La partea de debriefing, trainerul s-a urcat pe un scaun și ne-a chemat, pe un ton autoritar, să ne adunăm în jurul lui. „Am fost pus șef și voi trebuie să faceți cum zic eu”, a spus. Ne-a zis fiecăruia ce să facem, iar noi am executat fără să punem întrebări.
A ieșit castelul, ne-am încadrat și în timp, dar nimeni nu se bucura. Unii copii abandonaseră pe parcurs și „șeful” îi înlocuise cu alții, care le-au preluat treaba din mers. Atmosfera era încărcată și am simțit prima oară ceva ce asociez și azi cu „presiunea”.
Apoi a coborât de pe scaun, a venit între noi. Ne-a adunat pe toți cu un gest de îmbrățișare și un zâmbet. Ne-a încurajat, ne-a întrebat cum am putea face, ne-a cerut părerea.
Mai întâi a făcut el castelul, explicând ce face. Pe urmă, a pus primele piese și ne-a lăsat pe noi să continuăm. Nu ne-a ieșit, dar ne-a dat voie să îl facem iar, întrebându-ne mereu ce pași facem și cum ne-am împărțit rolurile în echipă. A durat mai bine de o oră până am reușit. Am explodat cu toții într-un țipăt de bucurie, eram gata să facem încă o mie de castele, mai mari și mai frumoase.
Atunci am învățat prima oară ceva despre Leadership. Observând, făcând, simțind.
Au trecut niște ani. Între timp, am lucrat cu mulți oameni care s-au suit pe scaun ca să mă conducă. Majoritatea nu știau să se dea jos. Sau nu voiau. Au fost și unii care au coborât și mi-au arătat cum se face. De la toți am învățat enorm.
Important pentru mine a fost că i-am recunoscut mereu. Am văzut „scaunul” din prima, când a existat. Și am știut la ce să mă aștept, cum să-i înțeleg, cum să le vorbesc, cum să-i ajut.
Importantă rămâne prima lecție despre Leadership pe care am primit-o.
Într-o tabără, la 12 ani, când cineva a știut, a vrut și a putut să-mi deschidă mintea.
Copiii și adolescenții de azi își doresc să construiască altfel de castele: poate digitale, poate spațiale, poate metaversiale :). Au alte metode de a construi, alte cărămizi, alte informații. Și asta e perfect!
Orice și-ar dori, merită conștientizări legate de ei înșiși și de realitatea lor, pe care să le poarte cu ei o viață. Să le dea mai departe ca lecții, când vor fi pregătiți și își vor dori.
Mă uit la mine azi: fac parte dintr-o echipă care știe, vrea și poate. Simte, trăiește, modelează și transmite. Am oportunitatea să formez pre-adolescenți și adolescenți în cel mai puternic mediu de creștere dedicat lor din România: M.E.L.C., marca Maxwell Leadership.
Dacă dorești ca și copilul tău să învețe despre leadership într-un mod captivant și practic, să descopere cum să construiască nu doar castele, ci și o fundație solidă pentru succes, într-un mod autentic și puternic, atunci MAXWELL EMPOWERED LEADERS CAMP este alegerea potrivită. Înscrie-l chiar acum pe https://maxwellleadership.ro/camp și fii martorul evoluției sale extraordinare.
2 replies on “DE LA SCAUNUL AUTORITAR LA LECȚIA DE LEADERSHIP: ÎNVĂȚĂTURI DINTR-O TABĂRĂ DE VARĂ”
Super inițiativă!
Lecțiile acestea sunt de neprețuit. Mă uit în urmă și îmi aduc aminte de prima mea tabără de vară de la Brașov. Este încredibil cât de mult pot influența dezvoltarea unui copil câteva zile petrecute într-un mediu de creștere și comunicare.